Koncern H&M zvýšil tržby o štvrtinu

16.03.2015 Celý región

Štokholm 16. marca (TASR) - Nedávne investície H&M mali úspech a švédsky odevný reťazec na prelome rokov 2014/15 výrazne zvýšil tržby. Informovala o tom agentúra Reuters.

Tržby od decembra do konca februára, teda v dôležitom vianočnom období, vyskočili o štvrtinu na v prepočte 4,4 miliardy eur, uviedol druhý najväčší odevný reťazec na svete. Analytici v priemere očakávali v 1. kvartáli fiškálneho roka 2014/15 približne o 120 miliónov eur nižšie tržby.

Len vo februári vyskočili tržby aj vďaka pozitívnemu vplyvu výmenných kurzov o 15 %. To bol už piaty mesiac po sebe, čo tržby rástli dvojciferným tempom.

Akcia švédskeho koncernu po otvorení obchodovania posilnila viac než o 2 %.

H&M masívne investuje do rozšírenia svojej predajnej siete. V prebiehajúcom roku chce zvýšiť počet svojich obchodov o 400. Spoločnosť zároveň posilňuje svoju prítomnosť na internete, viac stavia na drahšie značky, ako napríklad COS a & Other Stories, a nové koncepty, ako je napríklad predaj športového oblečenia.
 

Vyberte región